V těžkých dobách si lidé pomáhali kromě dodávek potravin a pitné vody také informacemi. Kupříkladu za druhé světové války bylo pro lid v naší zemi výbornou vzpruhou, pokud se dozvídali pravdivé informace o postupu osvobozeneckých vojsk na západní i východní frontě, jenže ty jste se nedozvěděli z filmových týdeníků nebo z nacisty ovládaného rozhlasového vysílání, kde bylo i přes drtivé porážky na bojištích uváděno, že „vojska Wehrmachtu postupují vpřed a vítězí na všech frontách“. V současné době sice neprobíhá válečné tažení hitlerovského Německa, ale mnoho lidí je nedostatečně informováno například o zdravé výživě.
Na Internetu mnohdy nacházíte zkreslené nebo neúplné či převrácené informace a tak je každá dobře zpracovaná osvěta vítána, a to nejen na Internetu, ale i v tisku a dokonce i v reklamních letácích do poštovních schránek. V tomto duchu lze provádět osvětu i skrze potisk textilu. Například pokud vytvoříte reklamní trička s potiskem, která popíšete některými zásadními propagačními informacemi. Kupříkladu zveřejníte a vyzdvihnete důležitost doplňování magnézia do organismu vzhledem k tomu, že jeho deficitem trpí více než polovina naší populace.
Anebo se zmíníte o adaptogenních rostlinách, které pomáhají lépe zvládat stres, případně popíšete, jak velký význam má v organismu vitamín C, a odkážete se na vědecká pojednání o tzv. megaskorbické léčbě. Lidé jsou všímaví a mohou i na vašem tričku zachytit informaci, která jim zlepší osobní život. Vzít si takové tričko na nákup do supermarketu je sice odvážné, ale nemusí zůstat bez odezvy, pamatujte na to, že mnozí lidé touží být pravdivě informováni a nechtějí být klamáni falešnými sliby a nesmysly jen proto, že to někomu přináší osobní profit. Trička s potiskem je také možné rozdávat zákazníkům, třeba v prodejně zdravé výživy.